Első nap a CES-en – helyszíni beszámoló

Horváth László, Márai Judit - 2015. január 7.

Aki nem szereti a pekingi metróhoz hasonló tolongást, az ne jöjjön a CES-re. 160 ezer látogató, a tavalyi évet mindig megdöntő rekord, bábeli hangzavar, és ezernyi esemény. Annyi minden történik egyszerre, hogy biztosan valamiről lemarad az ember. Ez már csak ilyen hely, a saját őrült ritmusával, a sok helyről, minden elektronikai iparból érkezett szakemberek Mekkája.

Mire futotta nekem az első napon?

Kezdésnek az AppNation egyre növekedő, mobilplatformokra fókuszált CES oldal-konferenciáját néztem meg.  A szakma klasszikusa, a LoungeBuddy  applikációja (amelyik segít bárhol bármilyen reptérre megérkezve abban, hogy a te frequent flyer státuszodnak megfelelő várakozó termet találj, ahonnan dolgozhatsz rögtön az érkezés után) melle borzasztóan érdekes startupok ötletbörzéje lett belőle. 

A kedvenceim közül néhányat megmutatnak: elsőként a Dublin, California-I PS10, amelyik olyan cégek, mint a Google vagy a Facebook munkatársainak az agyát igyekszik ápolni agyi hullámok képzésével, nyugtató vagy éppen ébresztő, serkentő tech – joga virtuális realitásos szemüveggel.  38 különböző változatát tudja a gépezet az érzéki serkentésnek – és alig várom, hogy a terméket részletesen tesztelve is beszámolhassak arról, hogy működik. Amit láttam, az nagyon meggyőző volt, mert az egyik látogató (a képen) gyakorlatilag Zen állapotba jutott pár perc alatt, teljesen elfelejtkezve arról, hogy hol is van es mit is csinál.


Másik kedvenc a Traitify: Baltimore, marylandi csapat, akik online személyiségtesztet csinálnak. A képekre adott reakciók alapján sorolja be az alap személyiségi csoportokba a résztvevőket, ami nagyon hasznos lenne rekrutáló HR szakembereknek, munkahelyi vezetőknek.

Meg kell említenem hogy a Nike mobilmarketinges főnöke a biztonságot tartja az első számú feladatának, ami talán meglepő sokaknak, akik még a fizikai világból nézik a Nike versenyhelyzetet, nem pedig az adatbányászó jelenből.

Az AppNation végén (de nem utoljára) következett az érdekvédelmi szervezetük, az Application Developers Alliance. A Washington, DC székhelyű (hol is lehetne máshol egy ilyen típusú szervezet, mint a Metro DC környékén, ahol csak Alexandria, Virginiaban négyszáz szervezet székhelye található, és ahol a világon egyedülálló módon a szervezeteknek is van egy érdekvédelmi szervezete. Az évi $500 tagságért reklámot, fellépési alkalmakat, szakmai networkinget kapnak a szervezet tagjai. 

Az autó egy computer, négy keréken – Audi TechTalk 

Következő kör az autógyárak egyik technológiai vezetője, az Audi egész vezérkarának (Chairman of the Board of Managers, head of communication, head of technology, head of North America) sajtótájékoztatója. Másodszor is telt ház előtt rendezték meg ezt a TechTalkot, álló hely sem maradt a dugig megtelt teremben. 


Az adatok magukért beszélnek: 35%-a az Audi vásárlóknak az Audi Connect szolgáltatás miatt vesz ilyen autót – amelyik a Google és Apple Car Play termékekkel is kompatibilis, bármelyiket teljesen integrálja. Az alapfelvetés egyszerű:  ha az emberek többsége sosem engedi el egy méternél messzebbre a mobiltelefonját, akkor az autónak is ehhez a kommunikációs rendszerhez kell igazodnia. Persze ettől magától értetődik a kérdés, hogy ha az autó agya a mobiltelefon, akkor mi lesz a mai autógyárakkal? Ha a Google önvezető autója 750 ezer mérföldet tett meg karcolás nélkül a kaliforniai utakon, akkor mire várunk?  Ha a baleseteket teljesen ki tudná küszöbölni a meglévő technológia, akkor miért nem vezetjük be azonnal?

A taktikai szinten megtudhattuk, hogy az A8 teljes touchscrennel lesz felszerelve, amit az alacsonyabb modellek fognak követni fokozatosan (az Audi rájött arra, hogy van ez a termék, amit iPhone-nak hívnak...mondanám ha az lenne a dolgom).

Arról is beszéltek, hogy az Audi szempontjából az Uber az nem versenytárs, sőt, 60 napon belül két pilot programot is be fognak indítani ezzel kapcsolatban.

Az is elhangzott, hogy szerintük  az autóbérléshez nem kellene kulcs, egy app megtenne az kocsiajtó kinyitását.  Ezt folytatva elmondták, hogy az AC rendszert nem az utasnak /vezetőnek kellene állítgatnia, hanem az autó saját maga tudna szenzorokkal merni és változtatni.

A filozófiájuk tetszik nekem: az autó nem más, mint egy szenzorcsoport, amit az adat vezérel, amit ezek a szenzorok megkapnak.

A nagy kérdés az iparban: mi történik majd, ha minden technológiai termék mindenki számára elérhető lesz a kategóriában? 

Még annyira futotta ma hogy beugrottunk az Eureka pavilonba, a legfrissebb startupok közé, ahol a zsiráfját sétáltató Katica a magyar startup kultúrát képviselő Tep hírnevet népszerűsítette – de már reggel 2 fele jár az idő, erről majd inkább holnap, ha szabad.

Nagyon erős volt a CES első napja, nagyon meggyőzőek a cégek, az ötletek, az ipar evolúciója.  De jó lenne, ha a CES alatt egy nap 48 órából állna...

 

 

Vissza